חמישה סרטונים לסוף השבוע

לקח קצת זמן והרבה בעיות אינטרנט בדירה, אבל תודות לחברים שהסכימו שאקושש מהם אינטרנט ו(כמעט) אעיר להם את הילדה,  הם חוזרים! קבלו את חמשת הסרטונים שהכי אהבתי השבוע. לא תמצאו כאן סרטוני חתולים חמודים או סרטוני הדרכה, רק סרטונים שהעלו חיוך על פני וסיפקו אסקפיזם מתוק. ואם אתם רוצים לשתף אותי גם בסרטון, הגיבו כאן או שלחו לי בפייסבוק.

1. מנה חמה בצהריים: חברת nissin היא חברה יפנית של מנות חמות. יש להם פרסומות מדהימות ואולי פעם אעשה עליהם פוסט מיוחד. בינתיים קבלו שתי פרסומוות קצרצרות ברצף למרק ראמן. אם זאת החוויה אחרי שאוכלים את זה אז וואו. מתבאס על המנה חמה בטעם ספגטי בולונז שבכיתה ד' השאירה לי בעיקר כוויה בלשון.

2. ליאונרד נימוי ובילבו באגינס: חשבתי שאצליח להתחמק מכל מיני סרטוני רפרנס תרבותיים שמשלבים את סטאר וורז/סטאר טרק (מבחינתי זה אותו זבל) עם סרטי "שר הטבעות". אבל  לא! זה חזק ממני. ליאונרד נימוי לעד ייזכר כ"ספוק", חצי אדם-חצי וולקן, בסדרה "מסע בין כוכבים". לשמחתי במהלך ניסיונו של נימוי להשתחרר מהדמות הוא שר  את "הבלדה על בילבו באגינס" בסרט "ההוביט" מ-1977. אהבתי את תנועות הפיזוז החינניות.

3. הסרטון הכי טוב של התאגיד: (ויאה מוריה דביר) לא יודע מה יעלה בגורל תאגיד השידור הציבורי ומקווה לטוב. מתברר שבמהלך החודשים האחרונים על כל סרטון שלהם שעלה ליוטיוב הגיב אחד המשתמשים במילים: "זה הסרטון הכי טוב שלכם!". אז עכשיו הוא גם מוציא חולצות עם המשפט.

4. גברים בטייץ זה מהפנט: לא להאמין שפעם היו מתלבשים ככה. טקס פתיחת אליפות ארצות הברית באירוביקה. אני לא יכולתי להפסיק, זה פשוט מהפנט. גברים ונשים בתלבושת מופרכת מבצעים קטעים קצרים ולא פשוטים. שימו לב שאף פעם לא יופיעו שני גברים שחורים יחד, הפיזור הוא של שני גברים לבנים על גבר שחור.

5. סרטון סיום:  הסרטון האחרון הפעם הוא מעט יותר מתוחכם מהסרטונים הקודמים. אני יודע שהעליתי אותו השבוע לפייסבוק אבל שווה לשים אותו גם כאן. כדי לשמוע אותו כמו שצריך שימו אוזניות (בכל פעם צד אחר, או ביחד לכדי קקופוניה). אודי שרבני יצר מחווה לז'ורז' פרק, סופר צרפתי שאחד הכלים המרכזיים שלו הוא אתגור השפה הצרפתית. הספר הכי מוכר שלו 'ההיעלמות' (La Disparition), רומן ב-3000 עמודים שנכתב כולו ללא האות e. חברים צרפתיים אומרים שזה פסיכי לגמרי, כי האות e היא הנפוצה ביותר בצרפתית, והיא גם חלק מ et – ו"ו החיבור בצרפתית. בהמשך פרסם רומן משלים, Les Revenentes (לא תורגם לעברית אז בלית ברירה אתרגם כ"הקמים לתחייה"), שבו אך ורק אות תנועה אחת – e. השיר של שרבני הוא מעין מחווה לאילוציו המשחקיים. הקשרים לשמות ספריו או חלקים מהם: היעלמות, זיכרון, חלל וכו', החיים. בשיר של אודי שרבני יש משחק מתורגם בין האות E לבין "היא", גוף שלישי נקבה בעברית.

 

3 תגובות בנושא “חמישה סרטונים לסוף השבוע

  1. שמע, הסרט עם האירובי זה פשוט מכונת זמן לאייטיז. צורת הדיבור עם המצלמה, הביגוד, המוזיקה ומילות השיר, הפריז פריימים, השפמים והתסרוקות, האולפן הלא מתאמץ, הכבוד שהם נותנים למעמד… אם כי היו כמעט כל השילובים, גם שני שחורים ולבן, אם כי לא היה גבר שחור ואשה לבנה או אשה שחורה וגבר לבן לבדם. כי עדיין, בכל זאת, טהרת הגזע.
    הקטע בסוף זה ממש הצעד הבא של הפילנדרומים.. סוג של. פחות קשה ומורכב אבל יש לו קטע.

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה