חמישה סרטונים לסוף השבוע

בכל סוף שבוע אני מסנן את הסרטונים שראיתי ומעלה לכאן חמישה. כל פעם אני מתלבט ארוכות אילו סרטונים להעלות, מנפה וממיין. תמיד נשארים סרטונים בחוץ שאני מתבאס שלא יקבלו חשיפה. אני מרגיע את עצמי במחשבה שהסרטון שלא הגיע לגמר ועלה לכאן יקבל חשיפה בשבוע הבא, אבל גם בפעם הבאה אני מחויב לחמשת הסרטונים וכנראה שוב אותו סרטון יישאר בחוץ. אז אני רואה סרטונים מדהימים ומתבאס, רואה ודומע. ופתאום זה הכה בי! הקונספט של חמישה סרטונים זה קונספט שלי, תבנית פנימית, ולפעמים אני יכול לחרוג ממנו. גם אם החלטתי על משהו אני יכול לשנות. אז היום יש שבעה סרטונים לסוף השבוע!

1. ביצה פינית קופצת: ב-2011 שודר סרטון קומי של שחקן פיני בשם Riku Niemiesen. ריקו נמצא בתוך תחפושת של ביצה בגודל 60 ס"מ העונה לשם מונמיס, איש ביצה בפינית. אני לא יודע איך לא כואבות לו הרגליים בטירוף אבל הוא מצליח לקפוץ ולשיר בקול מטריד. שם השיר הוא Pomppu Fiilis שאפשר לתרגם כ"רגשות קופצים". תתכוננו לשיר שלא יצא לכם מהראש השבת.

2.המאסטר פיס של המנות החמות: הפרסומת הכי טובה לאטריות ראמן שראיתי,  ותיקי הבלוג אולי יזכרו את חברת nissin שאחראית לפרסומת והוזכרו כאן בעבר. בכל מקרה, במצעד פרסומות המנות חמות שאעשה מתישהו, הסרטון הזה כנראה יקבל את המקום הראשון. שילוב ז'אנרים מופרע של אקשן, אימה, זומבים, רפרור לפרסומות נייק ישנות, דרמת ילדות גורמו לי להיות דרוך לכל אורך הסרטון. ואם תמצאו את ששת הנשים שמתחבאות בסרטון ואוחזות קערת מרק מהבילה תזכו לתואר יקיר הבלוג (אני מצאתי 4). המשפט בסוף שאמור להפוך את כל הסרטון להגיוני אומר שיש הרבה אופנות חולפות אבל דברים שאנחנו אוהבים נשארים לעד, כמו מרק ראמן ביתי. ואל תשכחו להפעיל כתוביות ביפנית. עדכון: הסרטון המקורי ירד, מצאתי סרטון חלופי אבל אין כתוביות. באסה.

3.שילוב פצצה בין מוזיקה לסיפור: הלכתם פעם לקבל הלוואה מהבנק? סוני ג'ון מור, שידוע יותר כסקרילקס (Skrillex) כנראה עשה את זה. הוא מחבר כאן את המוזיקה האלקטרונית הקשוחה שלו לסיפור על בחור שהולך לבנק ומבקש הלוואה. זה סרטון שראיתי כבר כמה פעמים וכל פעם אני נהנה לצפות בו מחדש. יש כאן שילוב נדיר בין מוזיקה לסיפור, רפטטיביות מוזיקלית  יחד עם תבנית ויזואלית שמשתנה קצת. קשה לחבר בין סוגי מדיה שונים, סאונד ווויז'ואל, כך שכל אחד יעמוד בפני עצמו אבל גם יעצים את האחר ובסוף מישהו ירצה לראות את זה. הסרטון הזה הוא עדות נדירה להצלחה.

4.סיוט מלכותי באנימציה: אנימציה פשוטה בשחור ולבן מספרת את סיפורו של מלך שמסרב להכניס אנשים למגדל. תנו לעצמכם לראות בנחת ולשקוע לתוך החוויה. לא אלאה אתכם בעוד לינק אבל גם הסרטון הזה מזכיר סרטון שהעליתי בעבר. רמז- משהו עם חזנות.

5.סבא מאיר ז"ל: סבא מאיר כנראה היה דמות מרשימה אם נכדיו, עודד ויניב, חיברו עליו שיר כזה. מעלים את זכרו של סבא מאיר ותוך כדי רוצחים את "פוקר פייס" של ליידי גאגא. מרשים וממש לא ברור אם זה אמתי או פרודיה.

תודה לכל מי שהגיע עד כאן, נגמרו חמשת הסרטונים הקבועים ועכשיו לסרטוני הבונוס.

6. מחווה לסימפסונס: הפתיח של משפחת סימפסונס הוא אחד הדברים המוכרים. והנה מחווה של מעריץ שלקח את הפתיח וביצע אותו באנימציה מטרידה כחלק מפרוייקט רחב יותר של חגיגות 25 שנה לפרק הפתיחה של הסימפסונס. והכל נראה כאילו מצולם על קלטת VHS ישנה וקופצנית. תודה לעולם שאנחנו חיים במציאות שיש בה יוטיוב.

7. סרטון סיום: כדי שלא תיכנסו לשבת בפאניקה, אסיים עם סרטון ישראלי מצוין. תם מטקליף מראה לכולם איך עושים וידאו ארט. את התרגיל הוא עשה עוד כשהיה בלימודים ומאז הוא משתף פעולה עם איתי זבולון, עוזי נבון ורועי כפרי. יאללה שתהיה שבת ויהיה שלום.

    

3 תגובות בנושא “חמישה סרטונים לסוף השבוע

כתיבת תגובה