סביבון סוב סוב סוב חנוכה הוא חג טוב (לסרטונים מוגזמים)

היהודים מפסידים לגויים.
לא כל היהודים (בנצי גופשטיין אני מסתכל עליך), לא לכל הגויים (בדרך כלל רק לנוצרים) ובעיקר בתחום הסרטונים המוזרים.
ראש השנה, סוכות, טו בשבט. יופי של חגים אבל אין סרטונים הזיה שקשורים אליהם. כל שנה אני מחפש ומתאכזב מחדש. ואל תגידו ניר וגלי, בשביל להגיע לסרטונים שלהם אתם לא צריכים אותי. הגויים לעומת זה, פשוט וואו. תנו מבט על הסרטון הזה לכריסמס . לא סרטון מוכר אבל זאת האווירה. כאילו ישו אמר למאמינים – קחו מצלמה, תהיו יצירתיים ותעלו ליוטיוב. ואז לכו לעשות פוגרום בעיירה היהודית הקרובה.

חשבתי שחנוכה יהיה דומה, אחפש סרטונים ומקסימום אגיע שוב ללהקת אקפלה אמריקאית מפלסטיק. אבל אני שמח להתאכזב. השנה יש הזיה! נפלו לחיקי כמה סרטונים איכותיים לחנוכה. אז יאללה מתחילים. (ולכל מי שבעניין יש קבוצת ווצאפ שבה אני משתף סרטונים בצורה שוטפת. מוזמנים להצטרף).

והערה אחרונה – וורדפרס החליפו את עורך הפוסטים וזה פשוט לא נוח. הפוסט כבר היה מוכן בנר ראשון אבל היו יותר מדי בעיות טכניות חדשות. עדיין הטקסט לא מיושר והלינקים לא נפתחים בכרטיסייה חדשה. 

1. נר ראשון עם המסך הלבן: גבריאל וגילברט ברויד הלא הם המסך הלבן, נחשבים כהרכב אינדי מטורף ומופרע. אסתטיקה מוקפדת, טקסטים לא ברורים ואווירת קברט. מודה שאף פעם לא הבנתי את הקטע שלהם אבל שאפו לסרטון לזה. הם לקחו שיר חנוכה תמים והפכו אותו למטריד בקנה מידה מהמם. וואו. והפרט הכי מוזר שלא הצלחתי למצוא לו הסבר הוא הקשר לידיעות אחרונות. באיזה קטע הם הוציאו את הסרטון הזה?

2. נר שני עם מתתיהו: מתתיהו הוא העופר לוי של אמריקה. מזגזג בין חזרה בשאלה לחסיד עם פאות. הנה קליפ חביב שלו מלפני כמה שנים. מוזיקה קליטה ואסתטיקת סוודרים.

3. נר שלישי עם שעת כושר: גם אתם הייתם קמים בשש בבוקר לראות את הדרדסים או את האופנוברים ממאדים ומתבאסים לגלות ששוב האישה בטייץ השתלטה על ערוץ 1 לשעות כושר? אז לא הערכתי מספיק את הדבר הזה אבל היום אני מוצא שם עושר בלתי רגיל. הסרטון קצת ארוך אבל שווה את זה. אין הרבה דברים שמרגיעים אותי כמו לאכול סופגנייה מול אנשים שעושים כושר.
אל תפספסו:  החנוכייה האנושית ב0:27 ואת ההפתעה שהן מוציאות מהגרביים ב9:34. 

4. נר רביעי עם משפחת שפילמן: בשביל להבין את הסרטון הזה צריך קצת רקע. ב2016 עלה סרטון בשם "בייב שארק", סרטון לילדים שמשלב סיפור על משפחת כרישים עם תנועות ידיים פשוטות. הוא אמנם קיבל הרבה צפיות (245 מיליון זה מכובד) אבל הפך לפסיכי כשההשטאג "BabySharkChallenge" הופץ באינדונזיה. בכל זאת מדובר במדינה של 260 מיליון איש. אנשים התחילו להעלות סרטונים שלהם רוקדים לצלילי השיר. הנה סרטון של קצינות משטרה אינדונזיות (אזהרת סאונד, תורידו ווליום). עכשיו יש לסרטון 2 מיליארד (!) צפיות. סיימנו עם הרקע ועכשיו להסבר על הסרטון. לפני כמה שבועות עלה הסרטון המגוייר. שמחתי כמובן, כי אני תמיד בעד לגנוב טרנדים מהגויים. בהתחלה חשבתי לתומי שמשפחה יהודייה מניו יורק החליטו להוציא ברכת חג מיוחדת, אמנם עדיין עם כרישים אבל חוץ מזה גלאט כושר. הסבא עם שטריימל והאמא עם כיסוי ראש.  רק בסוף הסרטון הבנתי שמדובר בקידום של בובות חרדיות. 

5. נר חמישי עם הילד התימני: וואו, איזה חי"ת ועי"ן יש לילד הזה. השחור לבן בסרטון עוזר לראות את הניגודיות גם בהגייה שבין הסולן למקהלה. הוא שר "יודעים אתם" והם עונים לא תוך שהם מוותרים על הדגשת המלים לגמרי "יודי'ם אתם".

כאן עדיף לסיים אבל אני בבעיה. אמנם חנוכה אורך 7 ימים אבל מחקרים מראים שמקסימום הקיבולת האנושית לצפייה בסרטוני הזיה הוא רק חמישה.
אז בלית ברירה אסיים כאן אבל אוסיף 2 סרטונים אקסטרה. הנה שני גנגסטרים מכינים לביבה והנה סרטון לנר שביעי ולסיום החג. שילוב משעשע בין כריסמס לחנוכה שמבוסס על השיר המפורסם של מריה קארי.

יאללה גיף.

4 תגובות בנושא “סביבון סוב סוב סוב חנוכה הוא חג טוב (לסרטונים מוגזמים)

  1. וואו , פשוט נהנתי.
    סיפקת לי את האסקפיזם הדרוש לחג הזה. אני אחזור לכאן שוב בשנה הבאה בכדי לשפר את יכולת התמודדות שלי עם החג.
    תודה.

    אהבתי

כתיבת תגובה