רוקדים עם טרקטורים: על הקשר בין אדם וטרקטורו

אחד הדברים המשמעותיים אותם רכשתי בזכות העובדה שגדלתי בשכונה חרדית, זו האהבה לטרקטורים (אין על מערב העיר!). שימו לב שליד כל אתר בניה, מתגודדת לה עדת סקרנים. נדמה שיש להתקהלות קצב פנימי. בהתחלה עומד לו עבדקן אחד ואליו מצטרפים כמה ילדים ובלי להרגיש, פתאום חצי רחוב פקוק. אז הפעם החלטתי להכיר באותה סטייה חביבה ולחשוף כמה סרטונים על הקשר שבין אדם לטרקטורו.

1. מנהיג המחצבה: הבמאי יורי אנקארני בילה כמעט שנה בצפון איטליה, באזור מחצבות השיש, עד שהחליט להתמקד ב"ll Capo" (הבוס). אנקארני הוקסם מהמחוות השקטות והמדויקות של האדם שגורם למכונות הכבדות לפצח את השיש. כמו מכשף או מנצח על מקהלה הוא מושך בחוטים של מפלצות המתכת. אמנם קצת ארוך ובלי מוזיקה, אבל מהפנט. שימו לב לתחילת הסרטון כשרואים שחלק מהאצבעות חסרות, אם היה לי כוח הייתי מוציא מזה איזה משל.

2. ג'ון היקר: Modern Daydreams (חלומות בהקיץ) זו הכותרת לסדרה של 4 סרטונים שמנסים לחקור את התנועה הנוצרת בחיי היום-יום. אחד הסרטונים נקרא ג'ון היקר (Deere John), משחק מילים על מותג הטרקטורים המוכר. אדם וטרקטור במשקל 22 טון רוקדים ריקוד של גילוי, הגשמה ובסופו של דבר את הכישלון הידוע מראש של כל מערכת יחסים מבוססת דיזל.

3. השופל הקטן והאמיץ: נציגי המחצבה בבית אלפא, במופע בו כל שופל מייצג את אחת מהמדינות: ישראל, אירן, רוסיה וארה"ב. על מנת להקל על הזיהוי, על השופלים מודבקות תמונות המנהיגים. המופע מחבר בין מנגינות מסרטים מוכרים לבין כוריאוגרפיה פשוטה ומבוסס על האירועים בגבול הצפוני בחצי שנה האחרונה. ישראל מיוצגת על ידי השופל הקטן ביותר, אך האמיץ ביותר.

על שלושה דברים אפשר להביט בלי להתעייף: אש בוערת, מים זורמים וטרקטורים.

כתיבת תגובה